Jij bent een echte expert in je vakgebied en je wilt je visie met de wereld delen.
Je zoekt naar manieren om dat op jouw eigen manier te doen, zodat je een trouwe fanbase creëert.
Je probeert je boodschap over te brengen via social media en je webstie, maar je merkt dat je daar niet de ruimte krijgt om je verhaal goed neer te zetten. Social media is zo vluchtig, en jij hebt meer te vertellen.
Je hebt wel geadverteerd, maar je merkt dat de kosten daarvan de pan uitrijzen. Is er geen andere manier om nieuwe klanten te krijgen, vraag je je af?
Je hebt wel gehoord van podcasting, maar is dat nou echt iets voor jou? Je hebt het idee dat dat alleen is voorbehouden aan de echte grote ondernemers en bedrijven.
En als je echt overweegt om met een podcast je brand te versterken dan heb je gen idee waar je moet beginnen: Wat moet je vertellen? Hoe krijg je je podcast überhaupt online? Hoe kan je luisteraars krijgen?
Start je eigen podcast waarmee je met alleen jouw eigen stem een trouwe fanbase met ideale klanten creëert, zonder afhankelijk te zijn van doorzichtige sales trucs of dure advertenties.
De Podcast Masters Academy is dé complete stap-voor-stap training waarin je als ondernemer leert om je eigen succesvolle podcast te starten die niet alleen luisteraars oplevert, maar ook je expert status verhoogt. Mét bijbehorende toffe samenwerkingen en nieuw netwerk als gevolg. En natuurlijk hele mooie klanten en opdrachten die jou energie opleveren in plaats van kosten.
Ook als je nu nog startend bent.
De training zit boordevol technisch support, zodat je niet vastloopt in alle (technische) mogelijkheden die er zijn. Maar ook krijg je kennis en inspiratie over het fundament van jouw podcast: voor wie maak je je podcast eigenlijk? Welke onderwerpen kies je? Hoe krijg je luisteraars? En hoe zorg je ervoor dat je keer op keer waardevolle onderwerpen bedenkt?
Ook als je nu nog niet weet waar je moet beginnen.
In de Podcast Masters Academy leer je om jouw visie, kennis en inspiratie op een natuurlijke manier te delen met je luisteraars. Er komen steeds meer podcasts bij en in de toekomst zal dit alleen nog maar toenemen. In de training leer je hierin onderscheidend te zijn en een podcast met impact neer te zetten.
Ook als je nu nog geen idee hebt hoe.
Door het volgen van de Podcast Masters Academy zijn inmiddels tientallen ondernemers hun eigen podcast gestart. Van artiest tot beleggingsspecialist en van opleidingsinstituut tot cosmeticabedrijf en leiderschapscoach:
Steeds meer mensen luisteren naar podcasts en in de toekomst zal dit alleen maar toenemen. In 2019 luisterde 2,2 miljoen Nederlanders een podcast. Daarnaast stijgen de advertentie inkomsten van een podcast momenteel met meer dan 20% per jaar.
Wereldwijd zijn er 500 miljoen blogging sites, 31 miljoen You Tube kanalen en maar 800.000 podcast kanalen. Ruimte genoeg dus voor jouw eigen onderscheidende podcast.
Een podcast luisteraar ervaart de band met de maker als heel persoonlijk en luistert doelbewust, loyaal en vol aandacht naar een podcast. Maar liefst 85% van de luisteraars luistert een aflevering helemaal. Een overgroot deel van de luisteraars (88%) luistert de meeste of alle afleveringen van 1 podcast show.
Met je eigen podcast kun je een geheel eigen podium creëeren waarmee je je visie, kennis en inspiratie op een hele waardevolle manier kunt uitdragen. Daardoor trek je als vanzelf luisteraars die graag naar je luisteren en van je willen leren.
Met je podcast creëer je een trouwe fanbase van luisteraars die graag naar je luisteren en met je willen samenwerken. Je podcast is daarmee een natuurlijke sales tool, zonder te hoeven husslen, pushen of duur te adverteren.
Er is in een podcast ruimte voor specialistische content over jouw specifieke expertise. Hiermee kan jouw bedrijf unieke, relevante én waardevolle content maken voor jouw specifieke doelgroep en jij kunt je als ondernemer uniek als expert in jouw niche profileren. Met een podcast kun je dus echt jouw niche aanspreken
Een goede podcast is op een laagdrempelige manier te maken en er zijn podcasts in alle soorten en maten. Er zijn talloze manieren om voor jouw bedrijf een waardevolle en onderscheidende podcast te maken, van Q&A’s tot interviews, van monologen tot hoorspelen, het kan allemaal.
Door mijn podcast draaide ik vorige maand een 6 figure launch.
De potentie van een eigen podcast is enorm. En de markt is nog lang niet verzadigd.
“Vorig jaar had ik een poging gedaan om met podcasten te beginnen. Maar het bleef bij een poging. Gelukkig kwam Mirjam op mijn pad. Mijn eerste podcast staat online en de volgende staan al klaar. Dankzij Mirjams duidelijke en waardevolle feedback weet ik nu hoe ik het moet doen en waar ik op moet letten."
“Mirjam heeft mij enorm geholpen met het verder ontwikkelen van mijn podcast. Haar unieke visie heeft mijn concept op zowel creatief als zakelijk vlak naar een hoger niveau getild. Mirjam heeft een scherp oog voor detail, en weet exact wat er nodig is om een podcast te vertalen naar een succesvol businessmodel. Ik kan je zeker aanraden om bij Mirjam aan te kloppen als jij je podcast op een professionele manier wilt neerzetten.”
"Ik had al een podcast, maar die lag stil, omdat ik niet zo goed wist welke kant ik ermee op wilde. Daarom klopte ik aan bij Mirjam. Wat Mirjam echt onderscheidt van anderen: ze is zonder pretenties. Ze wil écht dat jij goed uit de verf komt en stelt haar talenten ten dienste aan jouw missie en aan jouw verhaal. Heel bijzonder. Ik ken niemand die zó podcast-gek is als Mirjam en dat enthousiasme is absoluut aanstekelijk."
In de Podcast Masters Academy krijg je super praktische lessen en opdrachten om jouw eigen succesvolle podcast te starten waarmee je een fanbase opbouwt en klanten aantrekt waar jij blij van wordt. Kortom: jouw eigen onderscheidende podcast met impact. Aan het eind van het traject staat jouw eigen podcast en weet je hoe jij luisteraars krijgt en geboeid houdt.
Een online (video-)training waarin je in vier stappen (bedenk, creëer, promoot en verdien) je eigen onderscheidende succesvolle podcast neerzet in je eigen tempo. Leer stap voor stap alles om je podcast voor te bereiden, op te zetten en tot een succes te maken.
Wekelijks kun je aan mij of aan een technisch expert al je vragen stellen. Ik denk met je mee over je: de naam van je podcast, inhoud van je podcast, promotie van je podcast en meer. Mijn technische experts kunnen je helpen met al je technische vragen over het opzetten van een podcast, zodat je daar geen zorgen over hoeft te hebben.
Ontmoet gelijkgestemde podcasters in mijn super mooie, inspirerende en behulpzame community. Je kunt ons ook al je vragen stellen voor als je niet wilt wachten op een Q&A.
Wat wordt precies het onderwerp in mijn podcast? Wie gaat er luisteren naar mijn podcast? Hoe blijf ik mijn luisteraars boeien? Waar begin ik überhaupt? Hoe vaak ga ik podcasten en hoe lang worden mijn afleveringen? Is een vaste in- en outro noodzakelijk? Op welke kanalen publiceer ik? In de eerste module krijg je antwoord op al je vragen, zodat je met een duidelijk plan van start gaat.
Nu de basis staat, maak je technische keuzes: Welke microfoon moet ik kiezen? Welke verschillen zijn er als ik wil gaan interviewen? Met welk programma moet ik opnemen en hoe edit ik mijn afleveringen? Is een RRS Feed nodig en waarom? Hoe kies ik een podcast host? In deze tweede module vind je alle stap voor stap video’s die je nodig hebt, zodat je gaat podcasten zonder technisch gedoe.
Je podcast staat nu. Maar hoe krijg je luisteraars voor je podcast en hoe zorg je ervoor dat ze blijven luisteren? En hoe zorg je er vervolgens voor dat ze klant worden? Hoe promoot je je podcast, zodat je steeds meer luisteraars krijgt? In deze module ontdek je al mijn geheime inside informatie na 3 jaar zelf podcasten én de klanten die ik inmiddels geholpen heb met hun podcast.
Het is leuk om een podcast te hebben waar veel mensen naar luisteren, maar hoe verdien je er werkelijk geld mee? In deze vierde module neem ik je stap voor stap mee in 25 verdienmodellen met super praktische voorbeelden die je direct voor jouw eigen podcast kunt inzetten. Ontdek in deze module dat je echt niet eerst duizenden luisteraars hoeft te hebben, maar leer hoe je heel simpel direct begint met geld verdienen.
Stap 1: Structuur
Stap 2: Inhoud
Stap 3: Vorm
Stap 1: Kickstart je eerste 3 afleveringen
Stap 2: Voorbereiden
Stap 3: Voorbereiden
Stap 4: Publiceren
Stap 1: Een succesvolle podcast
Stap 2: Lanceren als een raket
Stap 3: Pakkende Podcast Promotie
Stap 4 Luisteraars blijven boeien
Stap 5 Van luisteraar naar klant
Stap 6 Podcast Analyseren
Verdien aan je eigen product
Verdien aan product van andere partijen
Verdien aan expert status
1) Mijn geheime nummer 1 Lanceer Strategie - Waarmee ik 2x op nummer 1 kwam in de podcast ranking. Deze formule kan jij kant-en-klaar kopiëren voor je eigen podcast.
2) Interview Mastery - Met daarin al mijn interview geheim en om jouw eigen interviews te masteren, ook zonder interview ervaring.
3) Jouw podcast als onuitputtelijke content machine - Jouw podcast als onuitputtelijke content machine
4) Jouw podcast als onuitputtelijke content machine - Hierin ontdek je hoe je een goed verhaal vertelt én je luisteraars blijft boeien in je podcast.
5) Top Titels - Hierin ontdek je titels maakt die er direct voor zorgen dat je potentiële luisteraar je afleveringen gaat luisteren.
6) Online Podcasten - Zodat jij ook zonder kwaliteitsverlies je podcasts gewoon thuis kunt gaan opnemen
Leuk je hier te ontmoeten! Mijn naam is Mirjam Hegger, podcast expert én liefhebber van het eerste uur. Met mijn eigen podcast Hooked on Business inspireer ik wekelijks ondernemers en bedrijven over het ondernemerschap. Inmiddels maakte ik meer dan 100 afleveringen, stond mijn podcast meteen op nummer 1 in de categorie business en werd mijn podcast inmiddels meer dan 75.000 keer gedownload.
Door mijn podcast ontmoet ik inspirerende ondernemers en lukte het mij door dit ontstane netwerk om tijdens een benefiet event dat ik organiseerde ruim 17.000 euro op te halen voor het goede doel. Ook podcast ik voor andere bedrijven, zoals winst.nl (Eelco de Boer) en Anne Quaars.
Najaar 2020 organiseerde ik het allereerste Nederlandstalige Podcast Summit waaraan ruim 1.200 deelnemers meededen met gasten als Angelique Houtveen (3FM), Zarayda Groenhart, Igor Beuker, Martijn en Tonny van de IMU:
Van alle content die we maken, is onze podcast het minst tijdrovend.
Als ik moet kiezen tussen podcasten en radio kies ik voor podcasten.
“Ik help je persoonlijk om jouw eigen podcast te starten. Dit is niet alleen een online training, want dan blijf je ‘hangen’ als je daadwerkelijk stappen gaat zetten en in actie komt. Dit is het laatste wat ik wil! Het is mijn intentie om al mijn studenten zo snel mogelijk te helpen naar een eigen podcast, zodat ze daarmee net als ik hun bedrijf keihard laten groeien.”
© 2020-22 Mirjam Hegger – Algemene voorwaarden – Privacyverklaring