Podcast Inspiratie

Adventskalender

dag 17

Welkom bij Dag 17 van de Podcast Inspiratie Adventskalender waarbij je 24 dagen lang podcast-inspiratie en opdrachten krijgt, zodat jij in no-time je eigen podcast start, luisteraars krijgt en er geld mee verdient.

Ga met je muis over de afbeelding hieronder en ontdek het woord van vandaag. Scroll nog wat verder naar beneden op deze pagina en ontdek de podcast inspiratie die bij het woord van vandaag hoort. Ook vind je daar de podcast-aflevering van vandaag. Let’s Go!

Dupliceer

Heel vaak krijg ik te horen: “een podcast kost me veel te veel tijd”. Waardoor aanstormende podcast-makers er niet aan beginnen en podcast-makers met een podcast meer dan eens denken: “ik kap ermee!”

Ohhh denk ik dan. Zonde! Want als je je podcast slim inzet, is je podcast juist een content kanon die je enorm veel tijd gaat opleveren. Ok, maar hoe doe je dat dan praktisch? Hoe kun je van je podcast echt een content-kanon maken?

Bijvoorbeeld door een podcast te publiceren die een half jaar geleden is opgenomen. Of een blog die ik heb geschreven op te nemen als podcast. Op die manier dupliceer je op een heel simpele manier je content. Je kunt ook teksten halen uit je podcast-aflevering voor een blog. Of quotes halen waar je korte snippets van maakt, van die kleine fragmentjes die je vast weleens voorbij hebt zien komen via social media. Je doet dat heel makkelijk via de gratis app headliner.io.

Op die manier wordt je podcast geen tijdrovende nieuwe hobby, maar een content kanon waar je onuitputtelijk veel tekst, audio en video kunt halen die je over al je kanalen zoals social media, mail en op je website verspreidt.

Een interessant voorbeeld hiervan is Karin Kasius van de Pedicure Podcast. Voordat ze begon met podcasten, vroeg ze zich af of het niet allemaal veel te veel tijd zou gaan kosten. Ze heeft een drukke praktijk en opleidingscentrum.

Toen ze een half jaar aan het podcasten was, vroeg ik haar hoe ze daarop terug kijkt en dan zegt ze: “Achteraf denk ik: geen tijd was het slechtste excuus ever. Want door mijn eigen podcast heb ik nu een content kanon gecreëerd. Ik weet dat wat ik nu maak, ik de komende 10 jaar kan gebruiken aan content voor bijvoorbeeld social media, brochures of mijn nieuwsbrief.”

Het toffe is trouwens ook dat haar podcast Karin veel meer heeft opgeleverd dan ze van te voren had bedacht. Ze werd door haar podcast opgemerkt door een vakblad en schrijft nu betaald voor dit vakblad waardoor ze in haar expert-status enorm is gegroeid in de markt. Daardoor, doordat ze zichzelf veel meer als expert heeft weten neer te zetten, heeft ze een compagnon gevonden en heeft haar bedrijf sinds de start van haar podcast een enorme groei doorgemaakt.

Ik hoop dat dit voorbeeld van Karin jou inspireert om eens te bedenken wat jouw podcast voor de groei van jouw bedrijf kan betekenen. Hoeveel meer mensen dan nu kun je dan bereiken? Wat zou dat voor het aantal klanten en je omzet betekenen?

Ik zal zo de opdracht van vandaag met je delen, maar misschien is het volgende interessant voor je als je het verhaal van Karin inspirerend vindt en zelf ook je bereik drastisch wil uitbreiden op een super toffe manier, namelijk met je eigen podcast, dan nodig ik je heel graag uit om je aan te melden voor de Podcast Academy waarin wij jou persoonlijk helpen om in 4 stappen niet alleen je podcast te starten, maar ook om luisteraars te krijgen en er geld mee te verdienen. Gegarandeerd zonder technisch gedoe.

Nu nog geldt een hele toffe Eindejaarsactie. Want, als jij nu besluit om eindelijk te stoppen met uitstellen en je podcast te starten met onze hulp, krijg je niet alleen meer dan 50% korting én kun je nog instappen voor de oude prijs, want volgend jaar wordt de prijs van de Academy definitief verhoogd. Maar je krijgt ook nog eens de Sprint t.w.v. 995 euro erbij. Tijdens de Sprint start je binnen 3 weken jouw eigen nummer 1 podcast en wij helpen je daarmee.

Opdracht: Zoek eens naar een goed gelezen blog, mail of social media-post die je een tijdje geleden hebt geschreven of verstuurd en neem daarover een podcast-aflevering op.