Hard groeien door minder doen

Ooit van gehoord: The Shiny Object Syndrome?

Zojuist had ik een heel interessant gesprek met een inspirerende ondernemer en hij vertelde over dit syndroom waar veel ondernemers last van hebben.

Het gaat er namelijk over dat wij ondernemers zoveel toffe ideeën om ons heen zien en horen.

En die willen we allemaal uitproberen en toepassen.

Maar.

Het gekke is.

We groeien juist harder door het omgekeerde.

Namelijk door minder doen.

Eerlijk? I’m guilty 😊

Alhoewel het allemaal nogal voorspoedig verliep in mijn business en ik lekker groeide, gaf de simpelheid ervan me onrust.

Ik was in de veronderstelling dat ik een strategie nodig had om te groeien.

Ik zag allemaal kansen (shiny objects 😉) en die wilde ik pakken.

Wat ik niet had voorzien, was dat die nieuwe shiny objects gepaard gingen met allemaal ingewikkelde to do’s.

Lang verhaal kort.

Ik ben ermee gestopt.

Ben teruggegaan naar de strategie waarvan ik niet wist dat het een strategie was (want: te simpel…)

En ben nog veel minder gaan doen.

In mijn gloednieuwe podcast aflevering hoor je wat het Shiny Object Syndrom nu precies is en hoe ik ervoor heb gezorgd dat ik nu veel minder doe.

Met veel meer resultaat.

3 reacties

  1. Mirjam! Kei trots op jou/jullie. Met de eenvoud van “shiny object syndrome “zet je een nieuwe generatie weer aan het denken. Lekkere podcast deze. Ik stuur hem door naar vrienden ondernemers die op dat punt staan. Echt tof ⭐️ ⭐️⭐️⭐️⭐️

  2. Bedankt Mirjam voor deze podcast.
    Ik behoor ook tot de ondernemers die overal “shiny objects” zien.
    Maar ik ben erachter gekomen dat je juist in je goed werkend bedrijf moet blijven investeren, in je eigen diamant. En niet zeggen: zo dat loopt! Waar kan ik nu mee beginnen…
    Groetjes!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.