Als ondernemer is het super belangrijk om na te denken voor wie je je podcast eigenlijk maakt.
In marketingtermen heet dat ook wel je doelgroep, maar het hoeft niet zo ingewikkeld als dat klinkt.
Je kunt ook gewoon even simpel bij jezelf nagaan:
Voor wie wil ik mijn podcast maken?
Wie is nu mijn meest favoriete luisteraar?
Grote kans namelijk dat deze luisteraar uiteindelijk met je wil samenwerken of iets van je koopt.
En dan wil je natuurlijk het liefst dat je alleen maar met de leukste klanten werkt.
Dat begint bij het goed nadenken over de doelgroep voor je podcast.
Om je op weg te helpen, heb ik een hele toffe nieuwe podcast aflevering voor je gemaakt.
Je hoort toffe voorbeelden van podcast makers die hun doelgroep heel helder hebben.
Wat als gevolg heeft dat ze werken met heel toffe klanten uiteraard!
En je hoort ook antwoord op de vraag die ik heel vaak krijg:
Kan ik een te specifieke doelgroep kiezen voor mijn podcast?
Veel luisterplezier!